به کجا چنین شتابان؟؟!

به کجا چنین شتابان؟ 

 

یورو از دلار پرسید! 

 

قصد آمدن به پایین 

 

تو نداری جان جانان؟ 

 

همه آرزویم اما، 

 

چه کنم که بسته بالم!! 

 

چو از این تورم سخت 

 

بسلامتی گذشتی، 

 

به خیالهای راحت، 

 

برسان سلام ما  را  !!

ازدواجهایی سخت و...طلاقهایی سخت تر!

نه به اون تعارفای  پوچ و تو خالی دم عقد و ازدواجمون! نه به این کشت و کشتار و فحش و فضیحتهای دم جداییامون! واقعا ما، ملت ایران    همیشه یا از این ور بوم افتادیم، یا از اونور بوم! اینه که همیشه ی خدا دست و پاهای منطقمون شکسته ! دیشب این همسایه ما ،زن و شوهر به اتفاق هم، یه سکته اساسی به قلبای باطری   سوخته ماها دادن!خیلی تمیز و شسته رُفته! الان حدود دو ماهه در حال بیا برو تو دادگاها برای اجرای حکم طلاقن! اما خوب با هم دارن زیر یه سقف زندگی می کنن و مثل همیشه دعواها و بزن بکش هاشون هم سر جاشه! آخه من نمیدونم ،این چه کاریه؟ به نظر بنده ناچیز وقتی دونفر به این نقطه از زندگیشون می رسن که نتیجه ش اینه که نمی خوان باهم دیگه به زندگی مشترک ادامه بدن،از اون لحظه به بعد دیگه مفهوم زیر یه سقف زیستن برای اونها تموم شده و از همونجا بهتره راهشونو از هم جدا کنن و مایه عذاب روحی و جسمی خودشون، بچه شون و دیگران نشن!باور می کنین همین الان که مشغول نوشتن اینا هستم، خانومه با تیشه افتاده به جون در واحدشون و داره در رو می شکونه! شما به این اره بده تیشه بگیر دم طلاق ما ایرانیا چی می گین!؟

شاید اگه یه تغییری در فرهنگ ازدواجمون می دادیم و ازدواج رو ساده تر اجرا می کردیم ،اونوقت وقتی هم که به بن بست می رسیدیم بی دردسر تر از هم جدا می شدیم بدون اینکه خاطره هایی چنین تلخ از خودمون در ذهن دیگری و حتی اطرافیانمون برای یه عمر باقی بگذاریم.

یه مورد سراغ دارم که می تونن شاهدای خوبی برای ازدواج آسان و تضمین خوشبختی برای همه باشن. دختر خانومی بود که از یه خونواده اصیل و اسم و رسم دار  و مایه تیله دار  قبول ازدواج با پسری مهربان و خانواده دار ولی نه پر مایه و ثروتمند،می کنه.البته ثروت آقا پسر در ذات و همت او بود که از همان ابتدا به دختر خانوم ثابت کرد که اهل کاره و غیرت اینو داره که کار کنه و چشم به مال کسی نداشته باشه. خلاصه به رغم اینکه عرف مهریه دوازده سال پیش تو خونواده دختر خانوم یه چیزی حدود پانصد سکه بود دختر خانوم اصرار بر این داشت که مهریه رو قبول نداره . جنجال به پا شد و خلاصه به صدو ده سکه بسنده کردن که دختر خانوم بعدها اونو هم بخشید و در عوض آقا هم به محض اینکه صاحب ملکی شدند ، نیمی از دارایی و ملکشون رو به نام خانوم کردن.زوج مذکور برخلاف میل هر دو خانواده  مراسم عروسی و عقد باشکوه نگرفتن و به سفر مشهد مقدس بسنده کردن. اونها حتی به رغم سنت جاری مملکتمون خرید عروسی هم نداشتن و خانوم تمام ملاحظه لازم رو برای مراعات وضع اقتصادی آقا به خرج دادن و خلاصه زندگیشون رو با ذکر یا علی شروع کردن و الان هم یه پسر شیطون کاکل زری دارن و...زندگی هنوز ادامه داره! اونا با هم قرار گذاشتن اگه یه وقت هم خواستن خدای نکرده از هم جدابشن  منصفانه و دوستانه جدا بشن! اونا سعی کردن طوری رو بوم زندگی قرار بگیرن و زندگی کنن که  خدای نکرده یه وقت از این ور بوم یا اونور بوم نیفتن و دست و پای منطقشون دچار آسیب و شکستگی نشه!  اونها هستن و از یه کره دیگه هم نیومدن و مال همین دور و برها هستند و اگه بخوایم می تونیم ببینیمشون و ما هم کاری که اونا کردن  رو الگو بگیریم و ساده شروع کنیم! تا راحت تر این روزگار رو بگذرونیم!

فاسل.ش

هتک حرمت به رسوالله...انداختن شکمبه گوسفند برسر ایشان...؟!

ما گمشدیم و خودمون هم خبر نداریم!توی ظلمات تعصبات خودمون گم شدیم و از دین جز پوستین وارونه ای برایمان باقی نمانده است. در زمان رسول الله بر سر ایشان شکمبه متعفن گوسفند انداخته یا خاکستر می ریختند و نه رسول الله اعتراضی به متعرض می کرد و نه هیچ یک از صحابی و نزدیکان حق توهین یا تعدی به متعرض را داشتند. ایشان چنان با رافت و مهربانی با همان متعرض برخورد کردند که در نهایت او مسلمان شد.اینچنین بود که خداوند پیامبر خاتم را رحمت برای دوجهان خطاب فرموده است. اما اکنون که ایشان در میان امتش نیست و تنها جز یادی از ایشان باقی نمانده و مرام و مسلکش به باد فراموشی سپرده شده است، چه حقی داریم که هر بار با کاریکاتوری یا مقاله توهین آمیزی یا فیلمی چنین هیاهو به نام مسلمان به راه اندازیم و با مال و جان انسانها بازی کنیم. با این کارها تنها آبروی پیامبر اکرم و بهترین دین خدا برده می شود !غیر از این نیست که اسلام نماد واقعی و حقیقی دموکراسی و آزاد اندیشی است و خداوند در آخرین کتاب راهنمای بشر صراحتا فرموده"لا اکراه فی الدین قد تبین رشد و من الغی".نه نیاز به تفسیرهای هزاران صفحه ای با جملات قلمبه سلمبه دارد و نه نیاز به هوشی ماورای بشری:در دین هیچ اجباری نیست !و هدایت از گمراهی مشخص شده است! و یا در جایی دیگر آمده :" و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما"! به همین راحتی نه با ناراحتی!! آرام از کنار توهین کنندگان بگذرید.آنها را با رفتارشان واگذارید. در همه جای دنیا اسلام را با خشونت به عالم معرفی کرده ایم و این خود یک ضد تبلیغ است. بر علیه عیسی مسیح نیز چنین توهینهایی می شود ، اما نگاه کنید به رفتار مسیحیان در برابر این توهینها.به همین خاطر است که برائت از اسلام در میان دگر اندیشان و قشر جوان روزبه روز بیشتر و بیشتر می شود و گرایش به ادیان نو و دیگر ادیان افزایش روزافزون داشته است.

 

 

فاسل.ش

وای ازین نماد وحدت!

وای از این نماد وحدت!!

 

 

 

بچه که بودیم ، وقتی با مامانمون برای نماز جماعت به مسجد می رفتیم ، با اونکه تمام قوانین و قواعد نماز و بخصوص نماز جماعت رو بلد بودیم، بازم یکی دوتا از پیرزنهایی که سند صف اول جماعت پشت قباله شون افتاده بود یا از ننه باباشون به ارث برده بودن، حسابی هم مارو و هم مادرمون رو مورد استنطاق قرار میدادن که آیا این بچه بلده قانون تو صف ایستادن رو یا نه؟؟!! ماهم که ذاتا بچه مثبت! از تمام اون امتحانا رو سفید بیرون می اومدیم و هم البته مادره رو رو سفید می کردیم و خلاصه اجازه ایستادن در صف چهارم به بعد رو کسب می کردیم!! این قصه مال اوایل دهه شصته!اما حالا؟! دیروز که بنا به عادت قدیمی دل، برای اقامه نماز البته فرادی،به مسجد رفته بودم ،پشت سر نمازگزارای محترم نشسته بودم و داشتم اذکار پس از نماز رو زیر لب می گفتم که متوجه نماز خوندن به جماعت نمازگزارای عزیزمون شدم!! دقت که کردم دیدم تو صف اول بیست نفر بودن و صف بعدی کمتر و صف بعدتر ،کمتر تا اینکه صف اخر یکی دونفر بودن و همچنان به جماعت! وسط اونا ، یکی دوتا خانم محترم نشسته بودن و داشتن گیسوانشون رو برس می کشیدن! یه دختر بچه به همون سن بچگی ما که مورد استنطاق بودیم،بدون چادر روسری در حال نماز گزاردن به جماعت بود!!بین دوتا از خانمها یکی دومتر تو صف فاصله بود و .... خلاصه سرتون رو درد نیارم نماز جماعتی بود و هست و خواهد بود!!بعد رفتم تو فکر و جواب بعضی از سوالاتم مبنی بر چرایی اینهمه نفاق و چند دستگی رو بین جماعت ایرونی تا حدی پیدا کردم.جالب تر از همه اینا این که چند وقت پیش هم داخل صحن حرم رضوی، بین صفوف به اصطلاح بهم فشرده آقایون دختر خانومی هم در کنار ظاهرا پدر بزرگوارشون در حال اقامه نماز مغرب به امامت پیشنماز حاضر بودن!!و واقعا سوال برام ایجاد شد که در حکومت جمهوری اسلامی که اینهمه دم از قید و بند میزنه این به سخره گرفتن احکام نماز به خصوص نماز جماعت که نشانه وحدت مسلمین است، نیست؟!و اونوقت چه انتظار از صهیونیست و مزدور غربی که بخواهد به رسول گرامی اسلام و شعائر دین و شریعت ما احترام گذارد؟!

فاسل.ش