فقط یه خاطره!

چند وقت پیش درگیر ثبت نام  کاکل زری بودیم. یکماه و اندی این درگیری به طول انجامید. دردسرتون ندم  اینقدر مارو واسه ثبت نام  یه جوجه پیش دبستانی بردن و آوردن که دیگه صداکوچیکمون در اومد.هرچقدر هم که پارتی مارتی جور کردیم  نشد که نشد. راستش یه کوچولو حق هم داشتن.منطقه به این بزرگی و شلوغی  اونوقت  فقط  یکی دوتا مدرسه دولتی. 

مدیر نه چندان شبیه مدیرشان می گفت هر کلاس پیش دبستانیشون  حداقل چهل و هشت نفر جمعیت داره.می گفت اصلا توقع آموزش و ... نداشته باشین. آخرش هم گفت  اصلا پیش دبستانی واجب نیست  .  خیلی محترمانه به  این جناب مدیر  خطابه بلند بالای وزیر محترم آموزش و پرورش رو در راستای اجباری بودن این مقطع تحصیلی عرض کردم  .در  جواب خیلی راحت در حضور چندتای دیگر از اولیائ   اظهار لطف خودشون رو نسبت به وزیر و ... !!  رسوندن.دیگه با خودم  گفتم  با این تفاسیر بهتره  دست  پسرک دلبند را گرفته و قید تحصیلات  دولتی را بزنم!  

خواب تو

دیشب صدای پای تو را خواب هم شنید 

دنبال رد پای تو تا  آسمان دوید 

در امتداد خط عبور ستاره ها  

جایی برای تکیه زدن جز عصا ندید 

 

 

                                م.پیتانکی

نقد نقد!

طلوع ماه رمضان مبارک.

دوباره پخش تعهدات قلبی جناب آقای ضرغامی از سر گرفته شده  و هر شب روزه داران  عزیز پس از تحمل  هجده ساعت روزه داری در تابستان باید این سریالهای  اعصاب خرد کن را تماشا کنند و در نهایت نظر خواهی و خوب و بد و ... . یه چند سالیه که این حضرت آقا تعهد دادن که ماه مبارک رمضان روی سلولهای  خاکستری  و پر مشغله ملت  رژه  بروند.شایدم نیتشان خیر باشد و خلق کج اندیش من و امثال منست که اینگونه می بیند.

 زری خانوم  زن رضا کفاش دیروز  دم در ورودی آپارتمان جلومو  گرفته بود و سر درد دلش باز شده بود که ای آقا    خدارو شکر که ماه رمضون اومد و  این بچه ها  یه چند ساعتی میخکوب این تلویزیونن و  دیگه هی بهونه گیری و  لجباری و دعوا و...تا یه مدت تعطیله! می گفت  غیر ماه رمضون هر شب آپارتمان چهل و هشت متریشون  عین بازار سداسمال میمونه.خوب سه تا پسر بچه شیطون  رو تو یه سوراخ موش به اصطلاح چپوندن بهتر از این نمیتونه بشه.

سرتون رو درد نیارم  . خلاصه الان که فکرشو می کنم می بینم نه همچین هم این سریالهای تکراری آب بندی به معضل ازدواج و خشم و قهر از حد فزون شده  خدا بر ملت و ... زیادم بد نیست که یه جاهاییم  مثل همین خونه آقا رضا کفاش اینا پر فایده اس.

خلاصه ببخشین از این دری وری ها که محض نقد گفتیم.  دیگه نقد نقده .جناب آقا رییس جمهور محترم هم که فرمودن همه سازمانها و آقایون و خانومهای  صاحب مقام جنبه داشته باشن .