وای ازین نماد وحدت!

وای از این نماد وحدت!!

 

 

 

بچه که بودیم ، وقتی با مامانمون برای نماز جماعت به مسجد می رفتیم ، با اونکه تمام قوانین و قواعد نماز و بخصوص نماز جماعت رو بلد بودیم، بازم یکی دوتا از پیرزنهایی که سند صف اول جماعت پشت قباله شون افتاده بود یا از ننه باباشون به ارث برده بودن، حسابی هم مارو و هم مادرمون رو مورد استنطاق قرار میدادن که آیا این بچه بلده قانون تو صف ایستادن رو یا نه؟؟!! ماهم که ذاتا بچه مثبت! از تمام اون امتحانا رو سفید بیرون می اومدیم و هم البته مادره رو رو سفید می کردیم و خلاصه اجازه ایستادن در صف چهارم به بعد رو کسب می کردیم!! این قصه مال اوایل دهه شصته!اما حالا؟! دیروز که بنا به عادت قدیمی دل، برای اقامه نماز البته فرادی،به مسجد رفته بودم ،پشت سر نمازگزارای محترم نشسته بودم و داشتم اذکار پس از نماز رو زیر لب می گفتم که متوجه نماز خوندن به جماعت نمازگزارای عزیزمون شدم!! دقت که کردم دیدم تو صف اول بیست نفر بودن و صف بعدی کمتر و صف بعدتر ،کمتر تا اینکه صف اخر یکی دونفر بودن و همچنان به جماعت! وسط اونا ، یکی دوتا خانم محترم نشسته بودن و داشتن گیسوانشون رو برس می کشیدن! یه دختر بچه به همون سن بچگی ما که مورد استنطاق بودیم،بدون چادر روسری در حال نماز گزاردن به جماعت بود!!بین دوتا از خانمها یکی دومتر تو صف فاصله بود و .... خلاصه سرتون رو درد نیارم نماز جماعتی بود و هست و خواهد بود!!بعد رفتم تو فکر و جواب بعضی از سوالاتم مبنی بر چرایی اینهمه نفاق و چند دستگی رو بین جماعت ایرونی تا حدی پیدا کردم.جالب تر از همه اینا این که چند وقت پیش هم داخل صحن حرم رضوی، بین صفوف به اصطلاح بهم فشرده آقایون دختر خانومی هم در کنار ظاهرا پدر بزرگوارشون در حال اقامه نماز مغرب به امامت پیشنماز حاضر بودن!!و واقعا سوال برام ایجاد شد که در حکومت جمهوری اسلامی که اینهمه دم از قید و بند میزنه این به سخره گرفتن احکام نماز به خصوص نماز جماعت که نشانه وحدت مسلمین است، نیست؟!و اونوقت چه انتظار از صهیونیست و مزدور غربی که بخواهد به رسول گرامی اسلام و شعائر دین و شریعت ما احترام گذارد؟!

فاسل.ش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد