کمی منصف باشیم....!

نلسون ماندلا هم پر کشید و رفت! خدایش بیامرزد....!! هر جا رو که سرک می کشی...توی هر سایت و صفحه ای نیست که خبری و واژه های درامی در رابطه با این خبر جانسوز !!! نوشته و آنلاین نشده باشد!  یکی امروز صبح باز هم این خبر را با تلفن به بنده تذکر داد و نهایتا به او گفتم: خوب...خدابیامرزدش...فکر نمی کنم اونقدر مهم باشه! طرف از کوره در رفت و گفت: تو هیچ می دونی این مرد بزرگ چقدر مهم بوده و چه حرفای بزرگی زده! تو هیچ می دونی چه آدم....!!!

بهش گفتم : می شناسمش...نه کمتر از شما! اما یه آدمی توی سن نود و پنج سالگی بمیره که دیگه اینقدر فریاد و فغان نداره! تازه داری می گی همش حرفای بزرگ زده!! چه کار کرده!؟ چه عمل بزرگی کرده! من منکر مبارزات این فرد به رحمت خدا رفته نیستم و از تاریخچه فعالیتهای اوهم خبر دارم ...اما این شخص با اینهمه قدرت و امکانات و نفوذ کلامی که داشت ...بازهم می توانست آزادی را برای عده ای به ارمغان بیاورد...البته اگر می خواست!!

بهش گفتم : تو از کشتار مسلمانان میانمار چه خبر داری؟ از نسل کشی هایی که در خیلی از نقاط این کره ی خاکی زیر سبیل آقایون و بزرگانی چون او ، به وقوع می پیونده ، چه خبر داری؟ تو از حقوق به غارت رفته ی ساکنان شهرهایی که روی طلای زرد و سیاه  زندگی می کنند و از آن معادن در تمام عمرشان ذره ای بهره نبرده اند، چه خبر داری؟ چند روز پیش دوستی به من گفت که دلش می خواهد شهرتی داشته باشد تا از آن شهرت در جهت یاری رساندن به آنان که گوشی برای دردهای دلشان می جویند و نمی یابند ، استفاده کند! نلسون ماندلا کم شهرت داشت! ؟ کم نفوذ داشت!؟ این مرد مبارز در راه آزادی ...نمی توانست از نفوذ کلامش در راه آزاد سازی مسلمانان میانمار یا فلسطین استفاده کند!؟ نمی توانست در راه قطع ید بسیاری از حاکمان مزدور از سر ملتهای بی دفاع استفاده کند!؟ نمی توانست در راه احقاق حق کشورهای محروم آفریقایی و گرسنگان آنها قدمی بردارد؟ نمی توانست در راه آگاهی دادن  به نسل امروز بشر، هنوز فریاد بزند!؟

آن دسته از انسانهایی که هر روز به هزاران بهانه در هر نقطه از این کره ی خاکی جان شیرین خودشان را مظلومانه ،از دست می دهند و هیچ کس نیست که عکسی از آنها  به اشتراک بگذارد یا آخرین کلام دردناک آنها را در صفحات متعدد آنلاین کند،تنها مشکلشان آیا اینست  که نلسون ماندلا  یا پل واکر نیستند؟!

پس میشود هنوز اقرار کرد که آپارتاید از بین نرفته و پررنگترهم شده! میشود اقرار کرد آنها که برای آزادی اقدامی می کنند و مبارزه ای و حبسی...هیچ غلطی هنوز نکرده اند! هنوز همه دربند نژاد پرستی هستیم و هنوز آدمها از هر لحاظ با هم متفاوتند و برتری نژادی هنوز...هست!!!!

 نلسون ماندلا و پل واکر و ....همه در کنار انسانهایی که در میانمار به سیخ کشیده یا سوخته می شوند!همین بس مارا که جامعه ی جهانی در مقابل کشتارهایی فجیعانه از این دست ،مـــُهر سکوت برلبهای خویش زده و اعلامیه مرگ چنین کسانی را در عوض در بوق میکند و به اصطلاح روشنفکرانی هم در این اعلان، تشریک مساعی می نمایند!!!

 

 

یا عــــلی


بیدل مهجور

نظرات 1 + ارسال نظر
مهشید یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:42 ب.ظ http://www.luxfa.ir

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد