از خدا مسلمون ترین ...یا از شیطان کافرتر؟؟!!

 از خدا مسلمون تر یا از شیطان کافرتر...!



ماه رمضون فرارسیده و خوب این یه فرصت خوبِ دوباره برای خیلیاست.تو این ماه خیلیا تصمیم می گیرن که راه تقرب جستن به خدا رو پیش بگیرن. یه عده ای هم  طبق اسناد و مدارک موجود و دال بر مسلمون بودنشون، اتومات اقدام به ادای فرائض این ماه مبارک می کنن! یه عده ی دیگه ای هم هستن که از اذان صبح تا اذان مغرب اقدام به ادای فرائض می کنن و از اذان مغرب تا اذان صبح هم اقدام به ادای ...!(العیاذ بالله!!) عده ای هم هستن که به غیر از تقویم شمسی و میلادی، تقویم دیگه ای رو نمی شناسن ،چه برسه به اینکه اصلا بخوان...!جونم براتون بگه ، بازم یه عده ی دیگه ای هستن تو همین مملکت که انگار...چی بگم...!با هر چی ماه قمریه مشکل دارن!از اون مشکلایی که گاه بهش میگن "پدر کشتگی!" عمدا اونم تو این روزای گرم و داغ تابستون که واقعا روزه گرفتن خودش یه جور جهاد فی سبیل الله ست، وسط خیابون و مراکز عمومی ،جلوی چشم خلق الله رژه میرن و هی یخ در بهشت، هی آب خنک، هی کوکاکولا، هی بستنی...نوش جون می کنن و خلاصه فکرشو بکنین چه حالی میشه اگه یکی اون میون ، سرساعت یک و دو ظهر ، زبونش روزه باشه! خُب !یه عده ای هم این مدلی هستن...! این عده به همین جا بسنده نمی کنن که! یه نگاه که به دور و بر خودتون بندازین نمونه این آدمای به قول خودشون ریلکس و اهالی هزاره سوم رومی بینین!احتیاجی به عینک ته استکانی هم نیست!اینا روزه گرفتن و پایبندی  به اصول دین و مذهب  رو یه جور امل بودن و کهنه پنداری می دونن!چه اشکالی داره!هر کی آزاده هر جور بخواد فکر کنه!غالبا اینا با کارا و اعمال و افکارشون، خودِ شیطان رو هم گیج کردن و یه جورایی دهن جناب شیطان از فرط حیرت از دست اینا بازِ باز مونده!

اما یه گروه دیگه هم هستن درست مقابل اینا!یه گروهی که اصطلاحا میگن از اونورش افتادن! می گین چطور؟عرض می کنم خدمتتون. این گروه و این تیپ آدما ،تقریبا با ماه های قمری زندگی می کنن! اگه بهشون بگی الان تو کدوم ماه میلادی هستیم، گوشه لبشونو ورمی چینن و یه نعوذبالله

می گن  و ذکر گفتنشونو ادامه میدن !خوب که بهشون دقت کنی می بینی از دوازده ماه سال تقریبا همش رو روزه اند بغیر از اون روزایی که تقریبا روزه گرفتن حرام یا مکروه اعلام شده وگرنه اونا رو هم روزه می گرفتن!این تیپ آدما اگه خدای نکرده زبونم لال یه بچه یا نه، اصلا یه آدم تازه مسلمون،گیرشون بیفته که یه کم، یه ذره اظهار علاقه به دینداری  یا روزه گرفتن یا نماز خوندن کنه، یه کاری باهاش می کنن، یه بلایی به روزش می آرن که تقریبا درست میشه از همون تیپ آدمایی که دیگه تا عمر دارن دور ماه های قمری نمی گردن چه برسه که بخوان اسم و رسم مسلمونی رو با خودشون یدک بکشن! آره جونم!این عده مسلمونای چند آتیشه، حتی اگه هزارتا درد بی درمون تو جسمشون داشته باشن و یه کمیته پزشکی هم اونا رو از روزه گرفتن منع کرده باشه، باز گوششون بدهکار این حرفا نیست و بدو بدو دنبال خیرات و مبراتن  و می ترسن از قافله پاداشها و برکات و فیوضات الهی که در این ماه داره بین بنده ها پخش میشه ،عقب بمونن!بهشون هم بگی  بابا،پدر بیامرز!برات ضرر داره!اصلا اون دنیا خودِ خدا هم ازت سوال و جواب میکنه! در جواب بهت میگن"خدا خودش کمک می کنه!واجبه!لذت داره!"نمی دونم این چه مدل لذتیه که بعد از افطار ،بقیه وابستگان طرف ،باید روبه موت شدن این یارو رو هم تحمل کنن و هم دوبرابر خرجش کنن تا دوباره سرپا بشه! یه حرص عجیبی هم می زنن واسه اینکه هرروز ، یه ختم قرآن، بعلاوه دوره کامل مفاتیح الجنان در روز ، رو فراموش نکنن و از این فضائل جا نمونن! راستش این عده ، آمارشون بیشتر بین اناث(همون خانومای صد در صد محترم)! پر می زنه! بدبخت اهالی و سکنه خونه هایی که این خانوما، خانوم خونه شون هستن!کلا بیچاره اند!دو حالت داره: یا از دین بری میشن، یا از اون طرف بدترن! خلاصه  اینا مسلمونایی هستن که از خودِ خدا هم مسلمون ترن! 

*****

***

ماه رمضان شروع شده.باید با خودم فکر کنم ، من از کدوم دسته آدما هستم!یه کم باید دست و پامو جمع کنم، یه کم باید تو غار تنهاییام اعتکاف کنم و از شلوغی و ازدحام انواع افکار ، به خود خود خدای خوبم پناه ببرم و فقط و فقط از خودش بخوام تا به راه راست هدایتم کنه!راهی که مستقیم منوببره سمت خودش!بدون انحراف! بدون کجروی! بدون افراط و تفریط های جاهلانه! راهی که آخرش من باشم و خودش!



مهجور

نظرات 1 + ارسال نظر
گیتاریست چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:08 ب.ظ

نمی دونم نمایندگی خدا رو کی به این آخوندا اعطا کرده، حتی با فرضیات خودشون هم خدا نباید راضی به شکنجه بندگانش باشه، نمی دونم این حکم روزه که بیشتر شبیه شکنجه ست، چه حکمتی مثلا میتونه داشته باشه؟ دوری از گناه؟ والا ما که به هیچ وجه همچین اثری ازش ندیدیم در اونایی که نماز میخونن یا روزه می گیرن ! درک حال فقرا؟ والا طبق تجربه من و دیده ها و شنیده هام، سفرهای ماه رمضون خیلی رنگین تر از سفرهای ماه های عادی این افراد هست، خیلی ها ماه رمضون دو وعده شون به اندازه شش وعده عادی شون هست.
عبادت و نزدیکی به خدا؟ ...

عزیز دل سلام.ممنون از ابراز نظر صادقانه ت!و متاسفم که این آخوندای نانماینده، خیلی راحت تر از هر حاکم دیگه ای تونستن به اهداف پلیدشون برسن! عزیزم، کاش بدونی همین که باور کنی اینا نماینده یخدا بر روی زمینش هستن، همین برای شیطان و شاگرداش کافیه! یه عزیزی یه جایی گفته که آرزو داشته حقیقت دینش بشه و راهه رفتنش! منم همین آرزو رو برای تو و برای همه آدمای روی زمین دارم.

مهجور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد