تو که رفتی...

تو که رفتی همه دنیا مُردند!!






من ابا دارم از اینکه روزی 


تو نفهمی که من عاشق بودم!


تو نفهمی و همه آدمها


راز من کشف کنند!


من ابا دارم از اینکه تو ندانی  که دلم


پیش تو بود،


تو ندانی  که شبم با  رخ تو روشن بود،


تو ندانی که خدا را 


پی قد قامت تو یافته ام!


تو ندانی که اگر سیرت آدم گشتم،


همه از عشق تو بود،


همه از لطف صفای دل خونین تو بود!


آدما مست به من طعنه زنند،


پنجه خشم به رویم بکشند،


ترک این مانده مهبوط کنند،


من قسم خورده ام ای جان دلم،


نکشم دست زتو و خاطر تو!


...

تو که رفتی همه دنیا مُردند


تو که رفتی  همه از کف دادند


هم شعور و دل و دین 


هم فراموش بشد از خاطره ها


رسم خاطرخواهی!


رسم دنیا این است


آن زمان که به لب آب روان منزل بود


فهم بی آبی  و تشنگی و خشکی دل


بر من مشکل بود


رسم دنیا این است


تا که بودی نگهم گیج همه عالم بود!


و دریغ  و همه حسرت بر من مست


که ندانسته بُدم که همه ی هوش و نگاه و روشت


سوی این ناچیز است! 




بیدل مهجور(فاسل.ش)

نظرات 2 + ارسال نظر
حامی یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:35 ب.ظ

هفته نامه آمریکایی ویک : برای آن‌ها که امیدوار بودند که جنبش سبز روند اصلاحات را تقویت کند، جلیلی می‌تواند یک عقبگرد بزرگ باشد.

حسین فرهادپور شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:16 ب.ظ

رسم دنیا این است


تا که بودی نگهم گیج همه عالم بود!


و دریغ و همه حسرت بر من مست


که ندانسته بُدم که همه ی هوش و نگاه و روشت


سوی این ناچیز است!

بسیارز یبا و دل نشین و باز گوی درد های......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد