اگر الان علی (ع) بود...

اگر الان  دوران حکومت عــلـی (ع) بود،

پا نمی شد  بره بساط ضیافت های میلیونی رو ترتیب بده ، در حالیکه  تو اقصا نقاط کشورپربرکت خودمون میلیونها گرسنه داریم که دستشون از مرغ و گوشت و ...کوتاهه!

اگه الان عــلی (ع)بود،

تسبیح دستش نمی گرفت اذکار مبارک ماه ضیافت الهی رو بگه در حالیکه از زور بیکاری هزاران زن و دختر راهی کوچه و خیابونای شهرها شدن و دارن...!!

اگه الان عــلی(ع) بود،

کسی جرات نمی کرد از ترس  او  و یاران غیورش، تو یه گوشه این کره خاکی مسلمون و غیر مسلمون رو بی هیچ گناهی به خاک و خون بکشه  و راس راس واسه خودش را بره!

اگر الان عــلی (ع) بود،

شب های احیا نمی نشست قرآن سرش بگیره و جوشن کبیر بخونه بعدشم خوشحال و راضی از اینکه یه سال دیگه ش رو بیمه عمر و حوادث کرده، پاشه بره خونه و  خانمش هم بساط سحری پر و پیمونش رو آماده بذاره جلوش و خلاصه همه چی عالیه  و ...؛ به جاش می نشست به حساب کتابای مال مردم خورا می رسید و آدمای آبرودار دیروز رو که امروز گوشه خیابونا بساط گدایی و مطربی و ...پهن کردن وکاسه چه کنم چه کنم به دست گرفتن رو سر و سامون می داد و خلاصه اونقدر کار داشت که دیگه یادش می رفت شب قدر رو با چه ق(غ) ای می نویسن!!

اگه عــلی (ع) الان بود،

.... خیلی چیزا دیگه اینجوری نبود که الان هست... چیزایی که نمیشه نه به زبون آورد و نه بر کاغذ پیاده کرد....   

اگه الان علی بود... 

در حالیکه تو مملکتمون اینهمه گرسنه و پابرهنه هست نمی رفت به  فلسطین و لبنان و سوریه و ...برسه و غذا در خونه اونا بذاره! چون علی خوب می دونست چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست؛ 

اگه الان علی (ع) بود... 

از بودجه بیت المال تو این دوران تحریم  تو این شرایطی که آقایون اشتباهی به جای فشردن گلوگاه حرومخورا گلوی مستضعفین جامعه رو دارن فشار میدن؛ ضیافتهای افطاری آنچنانی ترتیب نمی داد. 

اگه الان علی بود: 

عاشقی جرم نبود 

دیدن روی مه یار دگر جرم نبود 

سوختن در بر معشوق هنوز جرم نبود 

گفتن از منتظران جرم نبود 

منتقد بودن و گفتن که دگر جرم نبود 

طرز فکر متفاوت که دگر جرم نبود 

داشتن دین محمد(ص) که دگر جرم نبود 

رو به حق بودن دل جرم نبود 

دست محروم گرفتن که دگر جرم نبود 

حفظ ناکردن قرآن که دگر جرم نبود 

اگه الان علی بود ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد